Sammenlign forskellige udbydere af mobilabonnementer og spar penge

Du kan spare penge ved regelmæssigt at tjekke priserne på mobilabonnementer. På nettet kan du mange steder finde sites, der sammenligner de forskellige udbydere af mobilabonnementer. Sammenligningen skal helst indeholde noget mere end bare prisen på abonnement, blandt andet fordi der kan være gebyrer ved oprettelse og lignende. Desuden er der spørgsmål om binding og om service i relation til abonnementet.

Du er måske tilfreds med det mobilabonnement, du har, og det er selvfølgelig fint. Men faktisk vil de fleste mennesker kunne spare på deres mobilregning ved at skifte udbyder måske hvert 2. eller 3. år. Der er konkurrence på markedet for mobilabonnementer, og det giver dig fordele som kunde. Ofte har udbyderne gode tilbud, hvor du kan spare ved at slå til på det rigtige tidspunkt.

Især hvis du har planer om at udskifte din mobiletelefon, kan det være en god ide at skifte mobilabonnement samtidig. Udbyderne vil gerne sælge nogle mobiltelefoner, derfor er der tit gode tilbud på at kombinere ny mobiltelefon med nyt mobilabonnement. Så får du begge dele billigere.

Samtidig skal du huske, at én ting er, at du selvfølgelig kan skifte udbyder i forbindelse med oprettelse af nyt mobilabonnement, men du kan også satse på et nyt abonnement hos den samme udbyder, altså hvor du allerede er. Udbydere af mobilabonnementer skifter løbende abonnementstyper, priserne ændres, vilkår for opsigelse og andet ændres, og så videre. Det kan derfor sagtens ske, du kan spare noget ved at skifte til et andet abonnement hos den samme udbyder. I hvert fald hvis du har været der et par år.

Når du sammenligner udbydere af mobilabonnementer, bør du derfor også lige holde øje med din nuværende udbyder, og ikke kun med de andre. Det kan udmærket være, at din nuværende udbyder p.t. har et af markedets bedste tilbud, uden du har lagt mærke til det. Gør dig selv en tjeneste og tjek det.

Når du sammenligner mobilabonnementer, er prisen selvfølgelig vigtig. Men for at kunne sammenligne priserne ordentligt skal du naturligvis sammenligne ‘identiske’ abonnementer. Identiske abonnementer vil sige, at du får den samme taletid, SMS, og data – både i Danmark og i EU, at gebyrerne for abonnementerne er de samme, at opsigelsesvarsel heller ikke varierer, at servicen er den samme. Desuden skal du lige huske at tjekke, at en ny udbyder har god dækning i dit område af landet. Der er en del at tjekke.

Du sammenligner udbyderne på pris og så videre, og sammenligningerne finder du altså på nettet. Derpå er det meget nemt at skifte abonnement, uanset om du vil skifte til et nyt abonnement hos den samme udbyder, eller du vil skifte til abonnement hos en anden udbyder. Det hele klarer du på nettet, udelukkende via online formularer, e-mails, og selvfølgelig med betaling elektronisk.

Når du skifter mobilabonnement, så husk også at tænke over, om du indtil nu har haft den taletid, datamængde og så videre, som du behøver. Måske har du hos din nuværende udbyder ikke brugt al din data, og hvorfor betale for noget, du ikke har brug for. Ved at skifte mobilabonnement kan du derfor samtidig få justeret dit abonnement til dit forbrug. Det sparer også penge.